magento-2.pl

POZNAJ

Możliwości funkcjonalne Magento 2

Magento 2 to dziś jedna z najbardziej skalowalnych i elastycznych platform open sourcesłużących do tworzenia rozwiązań e-commerce. Bogata funkcjonalność podstawowa sprawia, że w standardzie otrzymujemy większość najważniejszych rozwiązań w sklepie.

Jakich? O tym dowiecie się poniżej.

Magento 2

Magento

Rozwiązanie, które posiada już ponad
15-letnią historię rozwoju

Pierwsze wersje pojawiły się wiosną 2008 roku. W tym czasie Magento rozwinęło się znacząco. Jest to otwarte oprogramowanie e-commerce, które obecnie jest jedną z najbardziej popularnych platform służącą do sprzedaży w internecie. Jak wynika z badania przeprowadzonego w połowie 2015 roku, korzystało z niej wówczas ponad 10% sklepów internetowych na całym świecie. Szacuje się, że dzięki niej sprzedaje ponad ćwierć miliona osób.

User friendly

User friendly

Magento zyskało popularność dzięki intuicyjnej i ergonomicznej obsłudze, wysokiej wydajności, uniwersalności oraz skalowalności dzięki czemu zarządzanie e-sklepem jest jeszcze prostsze i skuteczniejsze.

Jeśli czegoś będzie Ci brakowało w podstawowej wersji, to dodatkowe możliwości dają moduły do Magento 2.

Sygnet Magento 2

Na czym polega tak właściwie

magia najnowszych
wersji Magento 2?

Zacznijmy od tego, jakie możliwości daje podstawowa funkcjonalność Magento 2

Panel administracyjny Magento 2

Przyjrzyjmy się na początek panelowi administracyjnemu. Jego wygląd jest schludny i nowoczesny, a znalezienie poszczególnych opcji nie jest trudne.

To sprawia, że praca administratora sklepu jest szybka i wygodna, a to bardzo ważne gdy ma się wiele spraw na głowie.

Panel administracyjny

Jaką posiada funkcjonalność?

Uprawnienia

Szeroka możliwość definiowania uprawnień użytkowników pozwala na szczegółowe definiowania poszczególnych dostępów dla różnych administratorów.

Multi store

Możliwość prowadzenia wielu e-sklepów z poziomu jednego panelu.

Użytkownicy

Definiowanie dostępów i konkretnych uprawnień dla konkretnych użytkowników.

Prostota

Łatwy w użyciu system do zarządzania treścią.

Waluty i języki

Obsługa wielu walut oraz różnych języków.

W Magento 2 pojawiła się istotna funkcja, która w Magento 1 była tworzona za pomocą modułów. Chodzi o ustawienie widoczności kolumn w tabelach.

Zarządzanie bazą produktową

Platforma Magento 2 daje następujące możliwości w zakresie zarządzania produktami:

Baza produktowa

Brak limitu produktów

Dodanie dowolnej liczby produktów.

Brak limitu kategorii

Tworzenie nieograniczonej liczba kategorii i podkategorii.

Polityka cenowa

Przydzielanie różnych cen dla różnych typów klientów.

Atrybuty produktu

Tworzenie atrybutów określających konkretne cechy produktu np. kolor, rozmiar czy materiał.

Meta tagi

Edycja meta tagów na wszystkich poziomach drzewa kategorii oraz dla poszczególnych pozycji.

Obsługa CSV

Masowe importowanie i eksportowanie katalogu produktów do i z plików CSV.

Stany magazynowe

Proste zarządzanie stanami magazynowymi.

Integracja ERP

Możliwość pełnej integracji danych systemami ERP.

Łatwa obsługa nazw

Określanie typów produktów począwszy od zwykłego poprzez grupowe i produkty łączone.

Brak limitu zdjęć

Dodawanie nieograniczonej liczby zdjęć do produktu.

Specyfikacje

Dodawanie plików do produktów np. specyfikacja w pliku pdf.

Koszty dostawy

Ustalanie kosztu wysyłki w zależności od produktu lub jego wagi.

Wyszukiwarka

wyszukiwanie proste i zaawansowane (tutaj mogą mieć zastosowanie nie standardowe moduły Magento).

Automatyzacja zdjęć

Automatyczne skalowanie wysyłanych zdjęć.

Filtrowanie

Filtrowanie produktów w wybranej przez użytkownika kategorii

Zarządzanie zamówieniami w Magento

Sklepy na Magento dają możliwość przeglądania całej historii zamówień oraz związanych z nią raportami i statystykami. System daje możliwość konfigurowania płatności oraz typów dostaw.

Zamówienia

Inne możliwości zawarte w podstawowej wersji tego rozwiązania:

Dokumenty sprzedaży

Wydruk faktur i listów przewozowych.

Intuicyjne wyszukiwanie

Szukanie zamówienia poprzez datę, numer, wartość, klienta czy status.

Ustalanie etapów zamówień

Definiowanie etapów realizacji zamówienia oraz powiązanie z informacjami, które są przesyłane do naszego klienta.

Automatyczna komunikacja

Wysyłka e-mailem powiadomień o nowych zamówieniach.

Wysyłka statusów

Wysyłka e-mail informacji na temat statusu zamówienia do klienta.

Edycja zamówień

Edycja poszczególnych zamówień oraz całościowe zarządzanie zamówieniami.

Satisfly

Zacznij wdrożenie
Magento 2 już dziś!

Porozmawiajmy

Płatności oraz dostawy

Oczywiście, żeby móc sprzedawać, klient musi mieć opcję aby Ci zapłacić. Wdrożenia Magento dają tutaj spore możliwości:

Dostawy

Jaką posiada funkcjonalność?

Formy płatności

Wybór formy płatności – wpłata na konto lub płatność przy odbiorze i płatność kartą.

Dostawy

Wybór sposobów dostawy: przesyłka kurierska, odbiór osobisty czy poczta.

Ustalanie warunków

Możliwość zdefiniowania warunków dla darmowej przesyłki dostawa zamówienia do kilku różnych lokalizacji.

Listy przewozowe

Informacja dla klienta dotycząca numeru listu przewozowego.

Systemy płatności

Integracja z bramkami płatniczymi oraz systemami ratalnymi.

Ustalanie kosztów

Zdefiniowanie kosztów dostawy w zależności od poszczególnych parametrów np. wartości, miejsca dostawy, ilości produktów, wagi oraz wiązanie ich między sobą.

Wdrożenia tego typu funkcjonalności do silnika Magento 2 nie są bardzo skomplikowane. Często są także ułatwiane przez dodatkowe – gotowe moduły do tej platformy.

Działania marketingowe

Jednym z podstawowych narzędzi służących do zwiększania sprzedaży jest podpowiadanie użytkownikowi podobnych produktów w koszyku lub na karcie produktu. Taką funkcjonalność posiada oczywiście Magento. Inne rozwiązania, które możesz wykorzystać to np.

Marketing

Jaką posiada funkcjonalność?

Zestawy promocyjne

Tworzenie zestawów promocyjnych złożonych z dwóch lub więcej produktów.

Kupony

Definiowanie kuponów rabatowych przydzielanych do produktu, grupy klientów czy zamówienia.

Widoki

Widoki produktów ostatnio oglądanych lub porównywanych przez użytkownika.

Porównywarka

Porównywanie wybranych produktów.

Dynamiczne ceny

Określanie różnych cen dla różnej ilości produktów.

Ceneo

Integracja z porównywarkami cen np. Ceneo.

eBay

Integracja z Ebay.

Ankiety i newslettery

Prowadzenie ankiet i newsletterów.

W zakresie marketingu internetowego

podstawowa funkcjonalność Magento wspiera pozycjonowanie lub inaczej nazywane SEO poprzez np.

Tworzenie

mapy strony

Przyjazne

linki

przekierowania URL

Rewrite oraz skracanie adresów podstron

Analizy i raporty w Magento 2

Raporty

Jaką posiada funkcjonalność?

Google Analitycs

Pełna integracja z Google Analitycs.

Interaktywne moduły

Najczęściej kupowane produkty, najczęściej oglądane, produkty znajdujące się w koszyku czy raporty dotyczące niskich stanów magazynowych.

Raporty ilościowe

Raporty dotyczące ilości realizowanych zamówień, wielkości podatków czy kosztów dostawca.

Statystyki

Dane statystyczne dotyczące wyszukiwania we wbudowanej wyszukiwarce

Raporty o klientach

Raporty dotyczące klientów wg ilości oraz sumy zamówień, porzucone koszyki.

Myślisz o wdrożeniu Magento 2?

Napisz do nas

Piotr Gawot