Wdrożenia

Wdrożenia sklepu Magento 2

Dlaczego firmy decydują się na wdrożenia Magento 2?

Ostatnie lata to dynamiczny rozwój rynku e-commerce. Nie tylko w Polsce ale i na całym świecie. Wartość rynku sięga już setek miliardów dolarów. Sprzedaż rośnie ale dostawcy rozwiązań e-commerce muszą się sporo natrudzić aby nadążyć za zmiennymi wymaganiami poszczególnych klientów. Część platform zyskuje coraz lepsze rozwiązania funkcjonalne i ergonomiczne. Jedną z takich platform jest zdecydowanie Magento 2. Wdrożenia tego rozwiązania zdarzają się coraz częściej. Dlaczego?

Magento 2 posiada nie tylko bogatą funkcjonalność bazową ale również praktycznie nieograniczone możliwości rozwoju. To sprawia, że przedsiębiorcy coraz częściej wybierają tą platformę i decydują się na wdrożenie Magento 2 do e-handlu.

Rozwój i implementacja tej platformy nie jest niestety sprawą łatwą, szybką i tanią. Klient, który rozważa wykorzystanie i wdrożenie Magento 2 musi liczyć się z długim projektem wymagającym jego zaangażowania oraz nakładów finansowych. Praca wykwalifikowanych developerów, konsultantów, wdrożeniowców, a także project managera czy testera w projektcie musi kosztować. 

wdrożenie e-sklepu Magento

Ile kosztuje wdrożenie sklepu na Magento 2?

Odpowiedź na to pytanie brzmi oczywiście „to zależy”. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wiele zależy od skali projektu oraz jego poziomu skomplikowania. Szukając jednak ogólnej i bardzo szacunkowej kalkulacji tego ile kosztuje wdrożenie platformy Magento 2, należy przyjąć, że będzie to koszt powyżej 20-30 tysięcy złotych. Zazwyczaj projekty e-commerce realizowane w oparciu o ten silnik zaczynają się od kwot powyżej 50 000 zł netto.

Co najbardziej wpływa na cenę wdrożenia na Magento 2.XX?

Czynników kosztotwórczych przy tego typu realizacjach jest kilka. Oto najważniejsze z nich:

  1. Czy posiadamy dokładną specyfikację techniczną czy należy ją opracować?
  2. Czy należy zaprojektować i wdrożyć unikalne widoki dla poszczególnych elementów strony np. wygląd koszyka, karty produktu czy panelu po logowaniu?
  3. Czy zamiast projektu graficznego wykorzystany zostanie gotowy szablon?
  4. Czy i w jakim stopniu szablon będzie modyfikowany?
  5. Czy w e-sklepie mają być jakieś niestandardowe funkcjonalności np. konfiguratory produktów?
  6. Czy konieczna będzie implementacja dodatkowych modułów? Jeśli tak to jakich?
  7. Czy trzeba będzie wykonać częściową lub pełną integrację z zewnętrznymi rozwiązaniami? Głównie chodzi tu o systemy ERP.
jakie są ceny wdrożenia na magento
obsługa płatności na magento

Migracje na Magento 2

Szybki rozwój branży e-commerce oraz istniejących rozwiązań technologicznych wymusza na przedsiębiorcach coraz bardziej elastyczne podejście do swoich e-sklepów. Niestety wiele tanich silników posiada sporo braków funkcjonalnych, które w pewnym momencie zaczynają blokować rozwój biznesu. Wtedy pojawia się kwestia migracji na inną platformę. Nigdy nie jest to łatwa decyzja, ani prosty czy tani krok. Jednak często jedyny słuszny. Migracje na Magento 2 zdarzają się najczęściej z takich rozwiązań jak:
1. Shoper
2. Shopify
3. PrestaShop
4. Woocommerce
5. eSklep

Wynika to z tego, że rozwiązaniom tym brakuje czasami albo poszczególnych możliwości funkcjonalnych albo wydajności. W tym drugim przypadku okazuje się, że mając powyżej 10 tysięcy produktów możemy napotkać na problemy z szybkością działania sklepu i jego pozycjonowania.

Coraz częściej zdarzają się również migracje z Magento 1 do Magento 2. Głównym powodem zazwyczaj jest to, że w przyszłym roku, wycofane zostanie wsparcie producenta dla Magento w wersjach 1.XX.

Producent tego rozwiązania ma zamiar wycofać wsparcie dla wersji z numerem 1. Z tego powodu coraz więcej firm poważnie zastanawia się nad migracją na wersję Magento 2.