Poznaj możliwości funkcjonalne Magento 2
Magento 2 to dziś jedna z najbardziej skalowalnych i elastycznych platform open sourcowych służących do tworzenia rozwiązań e-commerce. Bogata funkcjonalność podstawowa sprawia, że w standardzie otrzymujemy większość najważniejszych rozwiązań w sklepie. Jakich? O tym dowiecie się poniżej.
Magento ro rozwiązanie, które posiada już ponad 10 letnią historię rozwoju. Pierwsze wersje pojawiły się wiosną 2008 roku. W tym czasie Magento rozwinęło się znacząco. Jest to otwarte oprogramowanie e-commerce, które obecnie jest jedną z najbardziej popularnych platform służącą do sprzedaży w internecie. Jak wynika z badania przeprowadzonego w połowie 2015 roku, korzystało z niej wówczas ponad 10% sklepów internetowych na całym świecie. Szacuje się, że dzięki niej sprzedaje ponad ćwierć miliona osób.
Magento zyskało popularność dzięki intuicyjnej i ergonomicznej obsłudze, wysokiej wydajności, uniwersalności oraz skalowalności dzięki czemu zarządzanie e-sklepem jest jeszcze prostsze i skuteczniejsze. Jeśli czegoś będzie Ci brakowało w podstawowej wersji to dodatkowe możliwości dają moduły do Magento 2.
Na czym polega tak właściwie magia najnowszych wersji Magento 2?
Zacznijmy od tego jakie możliwości daje podstawowa funkcjonalność Magento 2
„>”>Panel administracyjny Magento 2
Przyjrzyjmy się na początek panelowi administracyjnemu. Jego wygląd jest schludny i nowoczesny, a znalezienie poszczególnych opcji nie jest trudne. To sprawia, że praca administratora sklepu jest szybka i wygodna, a to bardzo ważne gdy ma się wiele spraw na głowie.
Jaką posiada funkcjonalność?
- Szeroka możliwość definiowania uprawnień użytkowników pozwala na szczegółowe definiowania poszczególnych dostępów dla różnych administratorów;
- możliwość prowadzenia wielu e-sklepów z poziomu jednego panelu;
- definiowanie dostępów i konkretnych uprawnień dla konkretnych użytkowników;
- łatwy w użyciu system do zarządzania treścią;
- obsługa wielu walut oraz różnych języków.
W Magento 2 pojawiła się istotna funkcjonalność, która w Magento 1 była tworzona za pomocą modułów. Chodzi o ustawienie widoczności kolumn w tabelach. Jest to bardzo przydatna funkcjonalność, z której często korzystają użytkownicy.
„>Zarządzanie bazą produktową”>
Platforma Magento 2 daje następujące możliwości w zakresie zarządzania produktami:
- Dodanie dowolnej ilości produktów
- tworzenie nie ograniczonej ilości kategorii i podkategorii
- przydzielanie różnych cen dla różnych typów klientów
- tworzenie atrybutów określających konkretne cechy produktu np. kolor, rozmiar czy materiał
- edycja meta tagów na wszystkich poziomach drzewa kategorii oraz dla poszczególnych pozycji
- masowe importowanie i eksportowanie katalogu produktów do i z plików CSV
- proste zarządzanie stanami magazynowymi;
- możliwość pełnej integracji danych systemami ERP
- określanie typów produktów począwszy od zwykłego poprzez grupowe i produkty łączone
- dodawanie nieograniczonej liczby zdjęć do produktu
- dodawanie plików do produktów np. specyfikacja w pliku pdf
- ustalanie kosztu wysyłki w zależności od produktu lub jego wagi
- wyszukiwanie proste i zaawansowane (tutaj mogą mieć zastosowanie nie standardowe moduły Magento)
- automatyczne skalowanie wysyłanych zdjęć
- filtrowanie produktów w wybranej przez użytkownika kategorii;
„>Zarządzanie zamówieniami w Magento”>
Magento 2 daje możliwość przeglądania całej historii zamówień oraz związanych z nią raportami i statystykami. System daje możliwość konfigurowania płatności oraz typów dostaw. Inne możliwości zawarte w podstawowej wersji tego rozwiązania:
- wydruk faktur i listów przewozowych
- szukanie zamówienia poprzez datę, numer, wartość, klienta czy status
- definiowanie etapów realizacji zamówienia oraz powiązanie z informacjami, które są przesyłane do naszego klienta
- wysyłka e-mailem powiadomień o nowych zamówieniach
- wysyłka e-mail informacji na temat statusu zamówienia do klienta
- edycja poszczególnych zamówień oraz całościowe zarządzanie zamówieniami
Płatności oraz dostawy
Oczywiście, żeby móc sprzedawać, klient musi mieć opcję aby Ci zapłacić. Magento 2 daje tutaj spore możliwości:
- wybór formy płatności – wpłata na konto lub płatność przy odbiorze i płatność kartą;
- wybór sposobów dostawy: przesyłka kurierska, odbiór osobisty czy poczta
- możliwość zdefiniowania warunków dla darmowej przesyłki
- dostawa zamówienia do kilku różnych lokalizacji
- informacja dla klienta dotycząca numeru listu przewozowego
- integracja z bramkami płatniczymi oraz systemami ratalnymi
- zdefiniowanie kosztów dostawy w zależności od poszczególnych parametrów np. wartości, miejsca dostawy, ilości produktów, wagi oraz wiązanie ich między sobą
Wdrożenia tego typu funkcjonalności do silnika Magento 2 nie są bardzo skomplikowane. Często są także ułatwiane przez dodatkowe-gotowe moduły do tej platformy.
Działania marketingowe
Wszystkie działania, które możesz podjąć w swoim sklepie aby zwiększyć sprzedaż są dobre! Jednym z podstawowych narzędzi służących do zwiększania sprzedaży jest podpowiadanie użytkownikowi podobnych produktów w koszyku lub na karcie produktu. Taką funkcjonalność posiada oczywiście Magento. Inne rozwiązania, które możesz wykorzystać to np.
- tworzenie zestawów promocyjnych złożonych z dwóch lub więcej produktów,
- definiowanie kuponów rabatowych przydzielanych do produktu, grupy klientów czy zamówienia.
- widoki produktów ostatnio oglądanych lub porównywanych przez użytkownika
- porównywanie wybranych produktów,
- określanie różnych cen dla różnej ilości produktów,
- integracja z porównywarkami cen np. Ceneo
- integracja z Ebay,
- prowadzenie ankiet i newsletterów
W zakresie marketingu internetowego podstawowa funkcjonalność Magento wspiera pozycjonowanie lub inaczej nazywane SEO poprzez np.
- tworzenie mapy strony
- przyjazne linki
- przekierowania URL (rewrite oraz skracanie adresów podstron)
Analizy i raporty w Magento 2
- pełna integracja z Google Analitycs
- najczęściej kupowane produkty, najczęściej oglądane, produkty znajdujące się w koszyku czy raporty dotyczące niskich stanów magazynowych
- raporty dotyczące ilości realizowanych zamówień, wielkości podatków czy kosztów dostawca
- dane statystyczne dotyczące wyszukiwania we wbudowanej wyszukiwarce
- raporty dotyczące klientów wg ilości oraz sumy zamówień,
- porzucone koszyki
Masz pytania lub wątpliwości dotyczące możliwości funkcjonalnych silnika Magento 2?
Zadzwoń lub napisz!
Poznaj możliwości funkcjonalne Magento 2
Magento 2 to dziś jedna z najbardziej skalowalnych i elastycznych platform open sourcowych służących do tworzenia rozwiązań e-commerce. Bogata funkcjonalność podstawowa sprawia, że w standardzie otrzymujemy większość najważniejszych rozwiązań w sklepie. Jakich? O tym dowiecie się poniżej.
Magento ro rozwiązanie, które posiada już ponad 10 letnią historię rozwoju. Pierwsze wersje pojawiły się wiosną 2008 roku. W tym czasie Magento rozwinęło się znacząco. Jest to otwarte oprogramowanie e-commerce, które obecnie jest jedną z najbardziej popularnych platform służącą do sprzedaży w internecie. Jak wynika z badania przeprowadzonego w połowie 2015 roku, korzystało z niej wówczas ponad 10% sklepów internetowych na całym świecie. Szacuje się, że dzięki niej sprzedaje ponad ćwierć miliona osób.
Magento zyskało popularność dzięki intuicyjnej i ergonomicznej obsłudze, wysokiej wydajności, uniwersalności oraz skalowalności dzięki czemu zarządzanie e-sklepem jest jeszcze prostsze i skuteczniejsze. Jeśli czegoś będzie Ci brakowało w podstawowej wersji to dodatkowe możliwości dają moduły do Magento 2.
Na czym polega tak właściwie magia najnowszych wersji Magento 2?
Zacznijmy od tego jakie możliwości daje podstawowa funkcjonalność Magento 2
Panel administracyjny Magento 2
Przyjrzyjmy się na początek panelowi administracyjnemu. Jego wygląd jest schludny i nowoczesny, a znalezienie poszczególnych opcji nie jest trudne. To sprawia, że praca administratora sklepu jest szybka i wygodna, a to bardzo ważne gdy ma się wiele spraw na głowie.
Jaką posiada funkcjonalność?
- Szeroka możliwość definiowania uprawnień użytkowników pozwala na szczegółowe definiowania poszczególnych dostępów dla różnych administratorów;
- możliwość prowadzenia wielu e-sklepów z poziomu jednego panelu;
- definiowanie dostępów i konkretnych uprawnień dla konkretnych użytkowników;
- łatwy w użyciu system do zarządzania treścią;
- obsługa wielu walut oraz różnych języków.
W Magento 2 pojawiła się istotna funkcjonalność, która w Magento 1 była tworzona za pomocą modułów. Chodzi o ustawienie widoczności kolumn w tabelach. Jest to bardzo przydatna funkcjonalność, z której często korzystają użytkownicy.
Zarządzanie bazą produktową
Platforma Magento 2 daje następujące możliwości w zakresie zarządzania produktami:
- Dodanie dowolnej ilości produktów
- tworzenie nie ograniczonej ilości kategorii i podkategorii
- przydzielanie różnych cen dla różnych typów klientów
- tworzenie atrybutów określających konkretne cechy produktu np. kolor, rozmiar czy materiał
- edycja meta tagów na wszystkich poziomach drzewa kategorii oraz dla poszczególnych pozycji
- masowe importowanie i eksportowanie katalogu produktów do i z plików CSV
- proste zarządzanie stanami magazynowymi;
- możliwość pełnej integracji danych systemami ERP
- określanie typów produktów począwszy od zwykłego poprzez grupowe i produkty łączone
- dodawanie nieograniczonej liczby zdjęć do produktu
- dodawanie plików do produktów np. specyfikacja w pliku pdf
- ustalanie kosztu wysyłki w zależności od produktu lub jego wagi
- wyszukiwanie proste i zaawansowane (tutaj mogą mieć zastosowanie nie standardowe moduły Magento)
- automatyczne skalowanie wysyłanych zdjęć
- filtrowanie produktów w wybranej przez użytkownika kategorii;
Zarządzanie zamówieniami w Magento
Magento 2 daje możliwość przeglądania całej historii zamówień oraz związanych z nią raportami i statystykami. System daje możliwość konfigurowania płatności oraz typów dostaw. Inne możliwości zawarte w podstawowej wersji tego rozwiązania:
- wydruk faktur i listów przewozowych
- szukanie zamówienia poprzez datę, numer, wartość, klienta czy status
- definiowanie etapów realizacji zamówienia oraz powiązanie z informacjami, które są przesyłane do naszego klienta
- wysyłka e-mailem powiadomień o nowych zamówieniach
- wysyłka e-mail informacji na temat statusu zamówienia do klienta
- edycja poszczególnych zamówień oraz całościowe zarządzanie zamówieniami
Płatności oraz dostawy
Oczywiście, żeby móc sprzedawać, klient musi mieć opcję aby Ci zapłacić. Magento 2 daje tutaj spore możliwości:
- wybór formy płatności – wpłata na konto lub płatność przy odbiorze i płatność kartą;
- wybór sposobów dostawy: przesyłka kurierska, odbiór osobisty czy poczta
- możliwość zdefiniowania warunków dla darmowej przesyłki
- dostawa zamówienia do kilku różnych lokalizacji
- informacja dla klienta dotycząca numeru listu przewozowego
- integracja z bramkami płatniczymi oraz systemami ratalnymi
- zdefiniowanie kosztów dostawy w zależności od poszczególnych parametrów np. wartości, miejsca dostawy, ilości produktów, wagi oraz wiązanie ich między sobą
Wdrożenia tego typu funkcjonalności do silnika Magento 2 nie są bardzo skomplikowane. Często są także ułatwiane przez dodatkowe-gotowe moduły do tej platformy.
Funkcjonalność Magento 2 – działania marketingowe
Wszystkie działania, które możesz podjąć w swoim sklepie aby zwiększyć sprzedaż są dobre! Jednym z podstawowych narzędzi służących do zwiększania sprzedaży jest podpowiadanie użytkownikowi podobnych produktów w koszyku lub na karcie produktu. Taką funkcjonalność posiada oczywiście Magento. Inne rozwiązania, które możesz wykorzystać to np.
- tworzenie zestawów promocyjnych złożonych z dwóch lub więcej produktów,
- definiowanie kuponów rabatowych przydzielanych do produktu, grupy klientów czy zamówienia.
- widoki produktów ostatnio oglądanych lub porównywanych przez użytkownika
- porównywanie wybranych produktów,
- określanie różnych cen dla różnej ilości produktów,
- integracja z porównywarkami cen np. Ceneo
- integracja z Ebay,
- prowadzenie ankiet i newsletterów
W zakresie marketingu internetowego podstawowa funkcjonalność Magento wspiera pozycjonowanie lub inaczej nazywane SEO poprzez np.
- tworzenie mapy strony
- przyjazne linki
- przekierowania URL (rewrite oraz skracanie adresów podstron)
Analizy i raporty w Magento 2
- pełna integracja z Google Analitycs
- najczęściej kupowane produkty, najczęściej oglądane, produkty znajdujące się w koszyku czy raporty dotyczące niskich stanów magazynowych
- raporty dotyczące ilości realizowanych zamówień, wielkości podatków czy kosztów dostawca
- dane statystyczne dotyczące wyszukiwania we wbudowanej wyszukiwarce
- raporty dotyczące klientów wg ilości oraz sumy zamówień,
- porzucone koszyki
Masz pytania lub wątpliwości dotyczące możliwości funkcjonalnych silnika Magento 2? Zadzwoń lub napisz!