Funkcjonalność

Poznaj możliwości funkcjonalne Magento 2​

Magento 2 to dziś jedna z najbardziej skalowalnych i elastycznych platform open sourcowych służących do tworzenia rozwiązań e-commerce. Bogata funkcjonalność podstawowa sprawia, że w standardzie otrzymujemy większość najważniejszych rozwiązań w sklepie. Jakich? O tym dowiecie się poniżej.

Magento ro rozwiązanie, które posiada już ponad 10 letnią historię rozwoju. Pierwsze wersje pojawiły się wiosną 2008 roku. W tym czasie Magento rozwinęło się znacząco. Jest to otwarte oprogramowanie e-commerce, które obecnie jest jedną z najbardziej popularnych platform służącą do sprzedaży w internecie. Jak wynika z badania przeprowadzonego w połowie 2015 roku, korzystało z niej wówczas ponad 10% sklepów internetowych na całym świecie. Szacuje się, że dzięki niej sprzedaje ponad ćwierć miliona osób.

Magento zyskało popularność dzięki intuicyjnej i ergonomicznej obsłudze, wysokiej wydajności, uniwersalności oraz skalowalności dzięki czemu zarządzanie e-sklepem jest jeszcze prostsze i skuteczniejsze. Jeśli czegoś będzie Ci brakowało w podstawowej wersji to dodatkowe możliwości dają moduły do Magento 2.

Na czym polega tak właściwie magia najnowszych wersji Magento 2?

Zacznijmy od tego jakie możliwości daje podstawowa funkcjonalność Magento 2

„>”>Panel administracyjny Magento 2

Przyjrzyjmy się na początek panelowi administracyjnemu. Jego wygląd jest schludny i nowoczesny, a znalezienie poszczególnych opcji nie jest trudne. To sprawia, że praca administratora sklepu jest szybka i wygodna, a to bardzo ważne gdy ma się wiele spraw na głowie.

Jaką posiada funkcjonalność?

  • Szeroka możliwość definiowania uprawnień użytkowników pozwala na szczegółowe definiowania poszczególnych dostępów dla różnych administratorów;
  • możliwość prowadzenia wielu e-sklepów z poziomu jednego panelu;
  • definiowanie dostępów i konkretnych uprawnień dla konkretnych użytkowników;
  • łatwy w użyciu system do zarządzania treścią;
  • obsługa wielu walut oraz różnych języków.

W Magento 2 pojawiła się istotna funkcjonalność, która w Magento 1 była tworzona za pomocą modułów. Chodzi o ustawienie widoczności kolumn w tabelach. Jest to bardzo przydatna funkcjonalność, z której często korzystają użytkownicy.

„>Zarządzanie bazą produktową”>

Platforma Magento 2 daje następujące możliwości w zakresie zarządzania produktami:

  • Dodanie dowolnej ilości produktów
  • tworzenie nie ograniczonej ilości kategorii i podkategorii
  • przydzielanie różnych cen dla różnych typów klientów
  • tworzenie atrybutów określających konkretne cechy produktu np. kolor, rozmiar czy materiał
  • edycja meta tagów na wszystkich poziomach drzewa kategorii oraz dla poszczególnych pozycji
  • masowe importowanie i eksportowanie katalogu produktów do i z plików CSV
  • proste zarządzanie stanami magazynowymi;
  • możliwość pełnej integracji danych systemami ERP
  • określanie typów produktów począwszy od zwykłego poprzez grupowe i produkty łączone
  • dodawanie nieograniczonej liczby zdjęć do produktu
  • dodawanie plików do produktów np. specyfikacja w pliku pdf
  • ustalanie kosztu wysyłki w zależności od produktu lub jego wagi
  • wyszukiwanie proste i zaawansowane (tutaj mogą mieć zastosowanie nie standardowe moduły Magento)
  • automatyczne skalowanie wysyłanych zdjęć
  • filtrowanie produktów w wybranej przez użytkownika kategorii;

„>Zarządzanie zamówieniami w Magento”>

Magento 2 daje możliwość przeglądania całej historii zamówień oraz związanych z nią raportami i statystykami. System daje możliwość konfigurowania płatności oraz typów dostaw. Inne możliwości zawarte w podstawowej wersji tego rozwiązania:

  • wydruk faktur i listów przewozowych
  • szukanie zamówienia poprzez datę, numer, wartość, klienta czy status
  • definiowanie etapów realizacji zamówienia oraz powiązanie z informacjami, które są przesyłane do naszego klienta
  • wysyłka e-mailem powiadomień o nowych zamówieniach
  • wysyłka e-mail informacji na temat statusu zamówienia do klienta
  • edycja poszczególnych zamówień oraz całościowe zarządzanie zamówieniami

Płatności oraz dostawy

Oczywiście, żeby móc sprzedawać, klient musi mieć opcję aby Ci zapłacić. Magento 2 daje tutaj spore możliwości:

  • wybór formy płatności – wpłata na konto lub płatność przy odbiorze i płatność kartą;
  • wybór sposobów dostawy: przesyłka kurierska, odbiór osobisty czy poczta
  • możliwość zdefiniowania warunków dla darmowej przesyłki
  • dostawa zamówienia do kilku różnych lokalizacji
  • informacja dla klienta dotycząca numeru listu przewozowego
  • integracja z bramkami płatniczymi oraz systemami ratalnymi
  • zdefiniowanie kosztów dostawy w zależności od poszczególnych parametrów np. wartości, miejsca dostawy, ilości produktów, wagi oraz wiązanie ich między sobą

Wdrożenia tego typu funkcjonalności do silnika Magento 2 nie są bardzo skomplikowane. Często są także ułatwiane przez dodatkowe-gotowe moduły do tej platformy.

Działania marketingowe

Wszystkie działania, które możesz podjąć w swoim sklepie aby zwiększyć sprzedaż są dobre! Jednym z podstawowych narzędzi służących do zwiększania sprzedaży jest podpowiadanie użytkownikowi podobnych produktów w koszyku lub na karcie produktu. Taką funkcjonalność posiada oczywiście Magento. Inne rozwiązania, które możesz wykorzystać to np.

  • tworzenie zestawów promocyjnych złożonych z dwóch lub więcej produktów,
  • definiowanie kuponów rabatowych przydzielanych do produktu, grupy klientów czy zamówienia.
  • widoki produktów ostatnio oglądanych lub porównywanych przez użytkownika
  • porównywanie wybranych produktów,
  • określanie różnych cen dla różnej ilości produktów,
  • integracja z porównywarkami cen np. Ceneo
  • integracja z Ebay,
  • prowadzenie ankiet i newsletterów


W zakresie marketingu internetowego podstawowa funkcjonalność Magento wspiera pozycjonowanie lub inaczej nazywane SEO poprzez np.

  • tworzenie mapy strony
  • przyjazne linki
  • przekierowania URL (rewrite oraz skracanie adresów podstron)

Analizy i raporty w Magento 2

  • pełna integracja z Google Analitycs
  • najczęściej kupowane produkty, najczęściej oglądane, produkty znajdujące się w koszyku czy raporty dotyczące niskich stanów magazynowych
  • raporty dotyczące ilości realizowanych zamówień, wielkości podatków czy kosztów dostawca
  • dane statystyczne dotyczące wyszukiwania we wbudowanej wyszukiwarce
  • raporty dotyczące klientów wg ilości oraz sumy zamówień,
  • porzucone koszyki

Masz pytania lub wątpliwości dotyczące możliwości funkcjonalnych silnika Magento 2?
Zadzwoń lub napisz!

Poznaj możliwości funkcjonalne Magento 2

Magento 2 to dziś jedna z najbardziej skalowalnych i elastycznych platform open sourcowych służących do tworzenia rozwiązań e-commerce. Bogata funkcjonalność podstawowa sprawia, że w standardzie otrzymujemy większość najważniejszych rozwiązań w sklepie. Jakich? O tym dowiecie się poniżej.

Magento ro rozwiązanie, które posiada już ponad 10 letnią historię rozwoju. Pierwsze wersje pojawiły się wiosną 2008 roku. W tym czasie Magento rozwinęło się znacząco. Jest to otwarte oprogramowanie e-commerce, które obecnie jest jedną z najbardziej popularnych platform służącą do sprzedaży w internecie. Jak wynika z badania przeprowadzonego w połowie 2015 roku, korzystało z niej wówczas ponad 10% sklepów internetowych na całym świecie. Szacuje się, że dzięki niej sprzedaje ponad ćwierć miliona osób.

Magento zyskało popularność dzięki intuicyjnej i ergonomicznej obsłudze, wysokiej wydajności, uniwersalności oraz skalowalności dzięki czemu zarządzanie e-sklepem jest jeszcze prostsze i skuteczniejsze. Jeśli czegoś będzie Ci brakowało w podstawowej wersji to dodatkowe możliwości dają moduły do Magento 2.

Na czym polega tak właściwie magia najnowszych wersji Magento 2?

Zacznijmy od tego jakie możliwości daje podstawowa funkcjonalność Magento 2

logo magento 2
magento 2
funkcjonalność magento 2
panel administracyjny magento
magento 2 - panel

Panel administracyjny Magento 2

Przyjrzyjmy się na początek panelowi administracyjnemu. Jego wygląd jest schludny i nowoczesny, a znalezienie poszczególnych opcji nie jest trudne. To sprawia, że praca administratora sklepu jest szybka i wygodna, a to bardzo ważne gdy ma się wiele spraw na głowie. 

Jaką posiada funkcjonalność?

  • Szeroka możliwość definiowania uprawnień użytkowników pozwala na szczegółowe definiowania poszczególnych dostępów dla różnych administratorów;
  • możliwość prowadzenia wielu e-sklepów z poziomu jednego panelu;
  • definiowanie dostępów i konkretnych uprawnień dla konkretnych użytkowników;
  • łatwy w użyciu system do zarządzania treścią;
  • obsługa wielu walut oraz różnych języków.

W Magento 2 pojawiła się istotna funkcjonalność, która w Magento 1 była tworzona za pomocą modułów. Chodzi o ustawienie widoczności kolumn w tabelach. Jest to bardzo przydatna funkcjonalność, z której często korzystają użytkownicy.

Zarządzanie bazą produktową

Platforma Magento 2 daje następujące możliwości w zakresie zarządzania produktami:

  1. Dodanie dowolnej ilości produktów
  2. tworzenie nie ograniczonej ilości kategorii i podkategorii
  3. przydzielanie różnych cen dla różnych typów klientów
  4. tworzenie atrybutów określających konkretne cechy produktu np. kolor, rozmiar czy materiał
  5. edycja meta tagów na wszystkich poziomach drzewa kategorii oraz dla poszczególnych pozycji
  6. masowe importowanie i eksportowanie katalogu produktów do i z plików CSV
  7. proste zarządzanie stanami magazynowymi;
  8. możliwość pełnej integracji danych systemami ERP
  9. określanie typów produktów począwszy od zwykłego poprzez grupowe i produkty łączone
  10. dodawanie nieograniczonej liczby zdjęć do produktu
  11. dodawanie plików do produktów np. specyfikacja w pliku pdf
  12. ustalanie kosztu wysyłki w zależności od produktu lub jego wagi
  13. wyszukiwanie proste i zaawansowane (tutaj mogą mieć zastosowanie nie standardowe moduły Magento)
  14. automatyczne skalowanie wysyłanych zdjęć
  15. filtrowanie produktów w wybranej przez użytkownika kategorii;

 


panel produktów - magento
magento 2 - produkt
magento 2
panel zamówień

Zarządzanie zamówieniami w Magento

Magento 2 daje możliwość przeglądania całej historii zamówień oraz związanych z nią raportami i statystykami. System daje możliwość konfigurowania płatności oraz typów dostaw. Inne możliwości zawarte w podstawowej wersji tego rozwiązania:

  • wydruk faktur i listów przewozowych
  • szukanie zamówienia poprzez datę, numer, wartość, klienta czy status
  • definiowanie etapów realizacji zamówienia oraz powiązanie z informacjami, które są przesyłane do naszego klienta
  • wysyłka e-mailem powiadomień o nowych zamówieniach
  • wysyłka e-mail informacji na temat statusu zamówienia do klienta
  • edycja poszczególnych zamówień oraz całościowe zarządzanie zamówieniami

Płatności oraz dostawy

Oczywiście, żeby móc sprzedawać, klient musi mieć opcję aby Ci zapłacić. Magento 2 daje tutaj spore możliwości:

  • wybór formy płatności – wpłata na konto lub płatność przy odbiorze i płatność kartą;
  • wybór sposobów dostawy: przesyłka kurierska, odbiór osobisty czy poczta
  • możliwość zdefiniowania warunków dla darmowej przesyłki
  • dostawa zamówienia do kilku różnych lokalizacji
  • informacja dla klienta dotycząca numeru listu przewozowego
  • integracja z bramkami płatniczymi oraz systemami ratalnymi
  • zdefiniowanie kosztów dostawy w zależności od poszczególnych parametrów np. wartości, miejsca dostawy, ilości produktów, wagi oraz wiązanie ich między sobą

Wdrożenia tego typu funkcjonalności do silnika Magento 2 nie są bardzo skomplikowane. Często są także ułatwiane przez dodatkowe-gotowe moduły do tej platformy.
obsługa płatności na magento
dostawy

e-marketing na magento
funkcjonalność magento - marketing

Funkcjonalność Magento 2 – działania marketingowe

Wszystkie działania, które możesz podjąć w swoim sklepie aby zwiększyć sprzedaż są dobre! Jednym z podstawowych narzędzi służących do zwiększania sprzedaży jest podpowiadanie użytkownikowi podobnych produktów w koszyku lub na karcie produktu. Taką funkcjonalność posiada oczywiście Magento. Inne rozwiązania, które możesz wykorzystać to np.

 

  1. tworzenie zestawów promocyjnych złożonych z dwóch lub więcej produktów,
  2. definiowanie kuponów rabatowych przydzielanych do produktu, grupy klientów czy zamówienia.
  3. widoki produktów ostatnio oglądanych lub porównywanych przez użytkownika
  4. porównywanie wybranych produktów,
  5. określanie różnych cen dla różnej ilości produktów,
  6. integracja z porównywarkami cen np. Ceneo
  7. integracja z Ebay,
  8. prowadzenie ankiet i newsletterów

W zakresie marketingu internetowego podstawowa funkcjonalność Magento wspiera pozycjonowanie lub inaczej nazywane SEO poprzez np.

  • tworzenie mapy strony
  • przyjazne linki
  • przekierowania URL (rewrite oraz skracanie adresów podstron)

Analizy i raporty w Magento 2

  • pełna integracja z Google Analitycs
  • najczęściej kupowane produkty, najczęściej oglądane, produkty znajdujące się w koszyku czy raporty dotyczące niskich stanów magazynowych
  • raporty dotyczące ilości realizowanych zamówień, wielkości podatków czy kosztów dostawca
  • dane statystyczne dotyczące wyszukiwania we wbudowanej wyszukiwarce
  • raporty dotyczące klientów wg ilości oraz sumy zamówień,
  • porzucone koszyki

Masz pytania lub wątpliwości dotyczące możliwości funkcjonalnych silnika Magento 2? Zadzwoń lub napisz!

analityka w magento
Magento 2 - funkcjonalność analityczna