Pozycja platformy Magento na tle konkurencji

Pozycja Magento 1 i 2 na tle rozwiązań konkurencyjnych

Jak większość z Was zapewne wie, platforma Magento (w wersji 1.XX oraz 2.XX) jest obecnie jedną z najbardziej popularnych platform e-commerce na świecie. W poprzednim artykule pisaliśmy krótko o obecnym udziale w rynku tego rozwiązania. Dziś postaramy się Wam przybliżyć bardziej szczegółowo ten temat.

Na początek zerknijmy na stary dobry diagram Gartnera z 2018 roku. Pokazuje on pozycję poszczególnych rozwiązań na matrycy w podziale na liderów rynku, aspirujących do tego miana czyli challengers oraz najważniejszych graczy niszowych oraz wizjonerów.

Samo Magento znalazło się w tej pierwszej grupie pośród innych najważniejszych graczy rynkowych takich jak:

  1. SAP
  2. Oracle
  3. Salesforce
  4. Digital River oraz
  5. IBM
Warto zwrócić uwagę, że Magento w tym gronie znajduje się już jakiś czas. Wyżej wymienione rozwiązania są często dużo droższe od samego Magento 2. To wszystko sprawia, że zyskuje sobie coraz większą popularność w wielu krajach ale o tym za chwilę.
 
W kategorii Challenger znaleźli się Episerver i Apttus. W roli wizjonerów – Gartner wskazał dwie firmy/rozwiązania, a mianowicie Elastic Patch i commercetools. Największa liczba rozwiązań była w grupie „niszowych” np. Shopify, VTEX, Unilog, Bigcommerce, Sitcore czy Skava. Jednak z tych rozwiązań coraz częściej zdarzają się migracje na silnik Magento 2.

Popularność Magento w ujęciu regionalnym

Patrząc na regionalny udział rynkowy różnych platform e-commerce, Magento ponownie jest w czołówce najpopularniejszych rozwiązań. Przedstawiamy wam wykresy i dane pochodzące z portalu cloudways.com. Na pierwszym wykresie możecie zobaczyć łączny udział rynkowy w 2019 roku.

Na pierwszym miejscu znajduje się WooCommerce z udziałem 21%, na drugim Shopify – 18%, a na 3 Magento z udziałem 13%.

Udział rynkowy Magento w Stanach Zjednoczonych nie wygląda już tak imponująco. Magento posiada jedynie 4% udziału, a rynek amerykański dominuje Shopify z udziałem ponad 20%.

Spory wpływ na coraz lepszą pozycję rynkową tej platformy ma na pewno wsparcie coraz liczniejszej społeczności. Wiele firm i developerów tworzy coraz lepsze i coraz mniej zawodne moduły, które ułatwiają i przyśpieszają każde wdrożenie. Obniżają także proces implementacji dzięki czemu coraz więcej firm decyduje o wyborze tego silnika.

Dodatkowo poprawie ulega także jakość realizowanych usług przez agencje. Coraz szybsza i skuteczniejsza obsługa Magento 2 poprawia opinie o tym rozwiązaniu na rynku.

A jak wygląda udział rynkowy Magento w innych krajach?

 

Nieco inaczej sytuacja rynkowa platformy Magento (w wersjach 1.XX i 2.XX) wygląda na terenie Europy. Możecie zapoznać się z wykresami ilustrującymi udział rynkowy najpopularniejszych rozwiązań e-commerce. W przypadku Niemiec rynek jest bardzo rozproszony, a największy udział ma rozwiązanie ZenCart – 18%. Na drugim miejscu znaduje się Magento z 10% udziałem.

W Wielkiej Brytanii „układ sił” platform e-commerce wygląda nieco inaczej. Na pierwszym miejscu znajduje się ponownie Shopify z udziałem 14 procentowym. Na drugim miejscu WooCommerce z udziałem 12%. Nieco poniżej podium znajduje się Magento z wynikiem 9%.

Zauważalnym trendem są coraz częstsze migracje na Magento. Nie tylko pomiędzy wersjami ale również z innych rozwiązań.

Jeśli potrzebujecie więcej informacji na temat Magento 2 zapraszamy do lektury innych naszych artykułów lub kontaktu bezpośredniego. Z chęcią odpowiemy na wszystkie wasze pytania.